Internet-adgang

​​​​Hospitalet tilbyder patienter og pårørende gratis adgang til internettet.

​​​​​​​​​

Hvis du har din egen bærbare computer med, kan du få gratis adgang til internettet via trådløst netværk. 

Sådan tilslutter du dig det trådløse netværk, ’RegHGaest’

  1. Efter du har valgt netværket der hedder RegHGaest, skal du starte din browser (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari el. lign.).

    Gæstenettets velkomstside, hvor du kan logge ind, åbner automatisk. Denne giver samtidig mulighed for at lave en selvregistrering.

  2. Udfyld selvregistreringen, hvor du angiver en e-mail adresse, som din brugerID og adgangskode sendes til, så du kan logge på hospitalets netværk. E-mail adressen bruges samtidig som brugernavn.  Udfyldes dit mobilnummer også, vil samme brugerID og adgangskode sendes som SMS.

  3. Tryk ’Registrer og login’. Du er nu på gæstenettet.

Hvis du ikke ønsker at gøre brug af denne mulighed, kan personalet eller informationen på hospitalet udlevere et brugerID og adgangskode.

Klik derefter på linket ’Log på’ og udfyld RegHGaest Login med udleveret brugerID og adgangskode.

Hvis din forbindelse afbrydes og din browser åbner Gæstenettets login side, skal du trykke på linket ”Log på” på login siden og udfylde den efterfølgende side (RegHGaest Login) med brugerID og adgangskode.

Hospitalets personale eller IT afdeling yder desværre ikke IT-support til patienter og pårørende.

Hvor længe kan en adgang til Gæstenettet benyttes?

Adgangen kan bruges i 7 dage efter første brug. Hvis der efter 7 dage fortsat ønskes adgang til Gæstenettet, skal der oprettes en ny adgang. 

Hvem er ansvarlig for at sikre data og it-udstyr?

Gæstenettet i Region Hovedstaden er åbent og ikke krypteret. Det betyder, at kommunikationen mellem it-udstyr og internettet kan aflyttes, og at uvedkommende kan få adgang til it-udstyret. Det er eget ansvar at sikre sit it-udstyr og sine data ved bl.a. firewall, antivirusprogram, opdateringer til dit styresystem (fx Windows) osv. 

Hvis du har problemer

Hvis du har problemer med at bruge Internettet, kan du selv prøve nedenstående:
  • Hvis siden er blank når du åbner din browser for at logge på, prøv at skrive 1.1.1.1 i adressefeltet i din browser og tryk Enter.
  • Kontroller, at du er forbundet til det trådløse netværk, der hedder RegHGaest. Din forbindelse skal være angivet som åben og uden kryptering
  • Hvis du ikke kan få adgang til Internettet, skal du sikre dig, at proxyservere enten er slået fra eller automatisk registrering af proxy-indstillinger er aktiveret
  • Pop up-vinduet med Logout kommer ikke til syne, og du modtager advarsel om, at et popup-vindue er blevet blokeret. Hvis du har en pop-up-blocker slået til, skal du give dette vindue lov til at åbne.
  • E-mail: Af sikkerhedsmæssige grunde kan din internetudbyder have blokeret for din tilladelse til at sende e-mail via den e-mail-service, du normalt benytter.

Hospitalets personale eller IT afdeling yder desværre ikke IT-support til patienter og pårørende.




Redaktør