CKMF var velrepræsenteret på den årlige amerikanske diabetes kongres i Chicago ADA, Ida Marie Gether, Anders Englund, Mads Helsted, Nikolaj Ebbesen Sørum samt Asger Bach Lund deltog.
Gruppen fra Gentofte havde flere interessante indlæg :
Nikolaj havde oplæg på dag 1; et fremragende oplæg som delte spændende nye data, der viser, at GIP stimulerer glukagonsekretion - men at denne effekt ophæves under insulinduceret hypoglykæmi hos personer med type 1-diabetes.
Ida, Anders og Mads præsenterede hver især nye data om metabolisk regulering ved diabetes og fedme - der spænder over ny viden om tarmhormoner, glukosekontrol og avancerede metoder, herunder PET-CT-vurderede glukosefluxer i hele kroppen. Godt arbejde og værdifulde diskussioner hele vejen igennem.
Center for Clinical Metabolic Research
Afdeling for Medicinske Sygdomme, Herlev og Gentofte Hospital
Steno Diabetes Center Copenhagen
American Diabetes Association